top of page

Vilkår og betingelser

Når du booker en fotosession, er du i overensstemmelse med følgende vilkår og betingelser

1.Leveringstider 

​​

1.1 Hvornår vil du se dine billeder efter fotografering?

Alle typer fotografering ekskl. bryllupper har en leveringstid på ca.10 dage. Afhængig af hvilken pakke du vælger, arrangerer vi enten en fremvisning i vores studie, eller du får tilsendt en adgangskode til at se dine billeder på vores hjemmeside indenfor 10 dage efter fotografering. Fremvisningen i forretningen aftales typisk på fotograferingsdagen.

​​

1.2 Hvornår vil du se dine bryllupsbilleder efter fotografering?

Levering af bryllupspakker 1, 2 og 3 er cirka 2 måneder. Levering af bryllupspakke 4 er cirka 14 dage.  Leveringstiderne er ca. og kan i visse tilfælde være længere, når vi har meget travlt, eller hvis vi har ferie. Bryllupspakker skal betales senest 14 dage efter brylluppet.

​​

1.3 Hvad er leveringstiden på fremkaldelse?

Prints - 7 dage

Print med opklæbning og laminering på skumplade - 14 dage

Print i enkel sort eller hvid ramme - 14 dage

Luksusrammer - 14 dage

Lamineret foto monteret på skumplade indrammet uden glas i enkel sort eller hvid ramme - 14 dage

Lærred med blindramme - 21 dage

Lærred med svæveramme - 21 dage

Albums - 21 dage

Takkekort og invitationskort - 14 dage

1.4 Er der nogen undtagelser fra Leveringstider ?

Leveringstiderne er ca. og kan i visse tilfælde være længere, når vi har meget travlt, eller hvis vi har ferie.

2. Booking og Depositum

2.1 Tager du depositum for bryllupsfotografering?

Vi tager et depositum på kr.1000,00 til bryllupper uanset hvilken pakke du vælger. Hvis du ændrer/eller annullerer datoen, mister du hele dit depositum. Vi holder et bryllupsmøde ca. 1 måned før brylluppet, hvor vi lærer hinanden at kende og snakker om jeres tanker og forventninger til dagen. Et depositum vil blive trukket fra prisen på fotografering, da vi ikke giver et depositum tilbage som kontanter eller som bankoverførsel.

2.2 Tager du et depositum for andre typer fotografering?

Vi tager et depositum på kr.400,00 for alle andre typer fotografering end bryllupper. Hvis du annullerer eller ikke møder op til aftalen, mister du dit depositum. Hvis du er nødt til at omarrangere aftalen på grund af sygdom eller af en personlige grunde, vil du miste halvdelen af dit depositum. Dette gælder dog kun for kunder, der giver os minimum 24 timers varsel om aflysningen. Et depositum vil blive trukket fra prisen på fotografering, da vi ikke giver et depositum tilbage som kontanter eller som bankoverførsel.

2.3 Booking af konfirmation

Vi tager normalt flere bookinger på en dag, derfor er det mere sandsynligt, at du får en tid hos os, hvis du er fleksibel omkring fotografernes ankomsttid på dagen. ​Først til mølle-princippet gælder. Ved reservationen får du besked om, hvilket nummer du er den dag. Vi vil kontakte dig når dagen nærmer sig for at drøfte og bekræfte vores ankomsttid. ​Vi tilbyder muligheden for at blive fotograferet på konfirmationsdagen eller alternativt på en anden dag, hvis du tror, det vil være for presset. ​Vores pakker dækker fotografering af konfirmand og deres nærmeste familie. Fotografering tager ca. 30 minutter. Vi tilbyder ikke store fællesbilleder, parfotos eller stemningsbilleder ved festen.

3. Kørsel

3.1 Er der et gebyr på kørsel?

Bryllupspakker har 60 km inkluderet. Derefter tager vi kr. 4,00 pr km.  For alle andre typer fotografering tager vi et gebyr for at komme ud on location. Gebyret inkluderer 60 km kørsel og derefter tager vi kr. 4,00 pr km. Gebyret er angivet i pakkebeskrivelsen.

3.2 Hvad dækker kørsel over?

Kørsel måles fra Brovst til det sted, hvor fotografering finder sted og tilbage igen.

4. Betalingsmetoder

4.1 Hvilke betalingsmetoder tager du?

Vi tager Mobilpay, Visa Dankort, Mastercard og kontanter. Det er også muligt at foretage en bankoverførsel med en 7-dages betalingsfrist for et ekstra gebyr på kr.50,00. Det er nødvendigt, at vi modtager betaling, før du modtager dine fotos.

5. Refusionspolitik

 

5.1 Hvad er min fortrydelsesret?

Der er ingen fortrydelsesret på fotografitjenester, varer eller fremkaldelser, der er specielt bestilt efter forbrugerens ønsker. Fortrydelsesretten ophører, når en tjenesteydelse er udført.

​​

5.2 Hvad er min reklamationsret?

Købeloven giver dig to års reklamationsret til varer der har fejler eller mangler. Reklamationsretten bortfalder, hvis varen er udgået af produktion og ikke kan skaffes, eller hvis den er tæt på at være slidt op.

5.3 Hvad er min reklamationsret på et fotoshoot efter det er gennemført?

Appelsin Foto kan ikke tilbyde et reklamationsret på fotosessioner eller redigering, der er udført. Vi tilstræber at arbejde sammen med vores kunder for at leve op til deres forventninger, men det er nødvendigt at opkræve for den tid, vi bruger.

5.4 Har du særlige krav til redigering af et foto eller design af et fotoprodukt?

Kunden er enig i, at alle fotoprodukter bestilt fra Appelsin Foto ikke kan ændres, efter at produktet er blevet trykt. Hvis kunden har særlige krav til et produkt eller redegiring af et foto, skal dette specificeres skriftligt, inden ordren foretages.

5.5 Er det muligt at få en refusion, hvis jeg ikke gennemfører min første årspakke, delt over 5 eller 13 måneder?

Min første årspakke, der er delt over 5 eller 13 måneder, skal betales på forhånd. Alle fotosessioner skal gennemføres inden for 15 måneder. Appelsin Foto kan ikke tilbyde rabatter eller returnere penge, hvis kunden ikke møder op eller undlader at bestille en session.

6. Værdibevis og Gavekort

6.1 Hvad er et værdibevis?
Nogle af vores pakker inkluderer et værdibevis, der kan bruges til betaling af vores varer og tjenester. Det monetære beløb for et værdibevis kan findes i pakkebeskrivelsen.

6.2 Hvordan kan jeg bruge mit værdibevis?
Når du kommer til en fremvisningen i forretningen, kan du bruge dit værdibevis. Hvis værdien af din ordre er mindre end værdibeviset, overføres resten til et tilgodebevis, der kan bruges til videre køb. Det er også muligt at bruge dit værdibevis på vores hjemmeside. Det er ikke muligt at få tilbagebetalt restbeløbet kontant. Værdibeviser og tilgodebeviser er gyldige i et år fra købsdatoen.

6.3 Kan mit gavekort/værdibevis forlænges efter udløbsdatoen?

Gavekort og værdibeviser er gyldige i 1 år fra købsdatoen.

Med købsbevis kan gavekort og værdibeviser forlænges som følger.......
med 6 måneder fra udløbsdatoen mod et gebyr på kr. 200,00
med 12 måneder fra udløbsdatoen mod et gebyr på kr. 400,00
med 18 måneder fra udløbsdatoen mod et gebyr på kr. 600,00
med 24 måneder fra udløbsdatoen mod et gebyr på kr. 800,00

Gavekort og værdibeviser må ikke forlænges mere end 3 år fra købsdatoen.

6.4 Kan mit gavekort refunderes?

Med købsbevis kan dit gavekort refunderes inden for de første 14 dage fra købsdatoen. Hvis værdien af din ordre er mindre end gavekorts værdi, overføres resten til et tilgodebevis, der kan bruges til videre køb.

7. Regler under fotograferingen og fremvisningen

7.1 Må jeg tage billeder eller video under fotografering?

Det er forbudt at optage video eller tage billeder med en mobiltelefon eller andre enheder under fotografering og under en fremvisning i vores forretning.

​​

7.2 Hvem har ansvaret, hvis en kunde kommer til skade under fotografering?

Appelsin Foto er ikke ansvarlig, hvis en kunde kommer til skade under fotografering og fremvisning.

 

7.3 Hvem er ansvarlig for ødelagt udstyr?

I tilfælde af skader på vores udstyr har kunden erstatningspligt.

​​

7.4 Hvor gammel skal man være for at blive fotograferet?

Kunder under 18 år, skal følges med en værge.

7.5 Hvor mange børn kan der fotograferes i mit førsteårs pakke?

Kun ét barn kan fotograferes i mit første års pakken. Det skal være det samme barn fotograferet gennem de 4 eller 13 fotosessioner. Yderligere børn eller voksne kan fotograferes mod et gebyr.

8. Copyright

8.1 Hvem ejer ophavsretten til billederne?

Copyright tilhører Appelsin Foto

8.2 Kan jeg lave kopier af billederne?

Det er forbudt at tage billeder af vores fotos eller tage skærmbillede af vores fotos for at dele med andre.

​​

8.3 Kan Appelsin Foto bruge mine billeder til markedsføring?

Appelsin Foto har altid brugsretten, men af høflighed for vores kunder vil vi altid spørge, om vi kan bruge billeder til vores markedsføring.

​​

8.4 Kan jeg selv redigere Appelsin Fotos billeder?

Det er forbudt at redigere, beskære, manipulere eller bruge filtre på vores billeder.

 

8.5 Vil Appelsin Foto redigere billeder taget af en anden professionel fotograf?
Appelsin Foto redigerer eller kopierer ikke billeder af andre erhvervsfotografer.

9. Forbehold

9.1 Hvor meget varsel vil der blive givet om prisstigninger?

Vi tager forbehold for prisstigninger som kan ske når som helst uden advarsel.

​​

9.2 Er det muligt at modtage færre billeder end angivet i pakkebeskrivelsen?

Vi forbeholder os ret til at medtage mindre billeder end angivet i pakkebeskrivelsen. I pakkebeskrivelsen nævnes et cirka antal billeder, så i nogle tilfælde kunne det være flere, og i andre tilfælde være færre.

9.3 Kan åbningstiderne ændres?

Vi forbeholder os ret til at ændre vores åbningstider uden varsel. Vi forsøger altid at holde åbent, når vi annoncerer, men det er ikke altid muligt.

​​

9.4 Må jeg bruge billederne til kommerciel brug?

Det er forbudt at bruge Appelsin Fotos-billeder til kommerciel brug eller til at annoncere uden skriftlig forudgående tilladelse fra Appelsin Foto. Vi forbeholder os retten til at fakturere kr.2500,00 pr billede brugt uden skriftlig tilladelse fra Appelsin Foto.

9.5 Vil jeg blive opkrævet for en fuld fotosession, hvis jeg kommer for sent?

I tilfælde af forsinkelse forbeholder vi os retten til at opkræve betaling for en hel fotosession. For mere information om længden af en fotosession, se venligst vores sessionspriser.

10. Forsendelse

 

10.1 Hvad skal jeg gøre, hvis min ordre er beskadiget i posten?
Hvis din ordre er beskadiget under levering, er det kundens ansvar at informere Appelsin Foto indenfor 5 dage efter modtagelsen og returnere varerne så hurtigt som muligt. Skader, der rapporteres indenfor fristen, erstattes gratis, og omkostningerne ved returnering af skadesordren returneres til kunden. Skader, der ikke er rapporteret indenfor fristen, opkræves for udskiftning og returneres på kundens regning.

10.2 Hvad sker der, hvis jeg skriver den forkerte leveringsadresse?

Hvis vi får ordrer tilbage, fordi det ikke var muligt for postbudet at aflevere, eller kunden har opgivet en forkert adresse, skal kunden betale eventuelle tillægsomkostninger.

​​

10.3 Hvor meget varsel gives for en forhøjelse af porto?

Omkostningerne ved porto kan ændres, når som helst uden forudgående varsel.

11. Afhentning

 

11.1  Hvornår kan jeg komme og hente min ordre?

Ordrer, der skal afhentes i vores butik. Vi forsøger altid at sende en e-mail, når din ordre er klar til afhentning. Det er dog kundernes ansvar at sikre, at de afhenter deres ordre inden for vores åbningstider, og inden vi holder ferielukket. Find vores åbningstider på vores hjemmeside.

12. Fornyelse af onlinegalleri

12.1  Kan mit onlinegalleri fornyes?

For at forny et galleri skal du kontakte os, og vi vil instruere dig i, hvordan du betaler fornyelsesgebyret.

 

​12.2  Er der et gebyr for at forny mit online galleri inden det er udløbet?

Hvis du fornyer dit onlinegalleri inden udløbsdatoen, vil du blive opkrævet et gebyr på kr. 50,00. Gebyret holder dit galleri aktivt i yderligere 3 måneder fra udløbsdatoen.

​​

​12.3  Er der et gebyr for at forny mit online galleri efter det er udløbet?

Hvis du vil udvide dit onlinegalleri, efter at det er udløbet, bliver du opkrævet et gebyr på 75,00. Gebyret genaktiverer dit galleri i yderligere 3 måneder.

​12.4 Må mit onlinegalleri indeholde flere billeder end det originale?

Galleriets indhold skal være det samme, som det originale galleri. Gebyret inkluderer ikke tilføjelse af yderligere billeder.

bottom of page